zondag 7 december 2008

handvertising

'Zit je klant op de huid met: Handvertising' las ik op de site 'bizz.nl'. In het verlengde van het vorige artikel over headvertising en varianten ging ik op zoek naar de oorsprong van deze guerrillavormen. En zo kwam ik terecht bij dit artikel over advertenties op de hand.

Het is een zekere Colin de Vries, een Nederlander, die nog niet zo lang geleden op het idee kwam om, op o.a. feestjes, de ordinaire toegangsstempel te vervangen door een stempel met een boodschap. Hij maakte een site rond het idee en probeerde geïnteresseerde klanten te vinden. Met succes zo bleek!

Momenteel zijn er een flink aantal bedrijven die gebruik maken van handvertising, waaronder o.a. Coca Cola, TomTom, Bacardi, Axe, ... . Niet van de minste dus!


enkele voorbeelden:
TomTom, You are here
Axe, naam/nummer
Bacardi, B-live

Een vereiste voor handvertising is wel dat je origineel blijft, anders kan je net zo goed met een sterretje of bolletje werken. Het is dus aan de creatieven onder ons om de stempels te ontwerpen en er voor te zorgen dat er gedurende de hele avond aandacht aan besteed wordt. En dan nog hopen dat de dragers van de stempels effectief meer Axe gaan spuiten, Bacardi gaan drinken, ... !
Wat mij betreft een aanrader voor al wie een evenement organiseert!

Geen opmerkingen: